Pilotimplementering af budgetsystem skudt i gang

28-02-2018
Digitale løsninger

Pilotforløbet for implementeringen af Statens Budgetsystem (SBS) blev den 21. februar sat i gang med et opstartsmøde for de 10 pilotinstitutioner. Projektets nyhedsbrev vil fremover holde dig ajour om aktuelle aktiviteter og kommende tiltag ifm. systemets implementering.

Institutionerne, der fra maj 2018 skal have det nye budgetsystem sat op og bruge det i deres lokale økonomistyring, er:

  • Beskæftigelsesministeriets departement 
  • Styrelsen for arbejdsmarked og rekruttering (STAR)
  • Miljø- og Fødevareministeriets departement 
  • Fødevarestyrelsen
  • Nationalmuseet
  • Finansministeriets koncern (Departementet, Digitaliseringsstyrelsen, Moderniseringsstyrelsen, Statens Administration og Statens It).

Mødet den 21. februar omhandlede de kommende aktiviteter og planen for pilotforløbet for implementeringen. I løbet af marts og april vil der blive gennemført en række forberedende aktiviteter mellem institutionerne og Moderniseringsstyrelsen, bl.a informationsmøder og løbende dialog om relevante forberedelsesaktiviteter forud for selve systemimplementeringen. I maj sættes systemet op med institutionernes egne data, der testes og uddannes. I juni skal pilotinstitutionerne udarbejde deres første månedsopfølgning i det nye budgetsystem.

Vi glæder os alle meget til at afprøve budgetsystemet i praksis. 

Nyhedsbrev om budgetsystemet

Vil du følge arbejdet med budgetsystemet, så tilmeld dig ”Projektnyt om Budgetsystemet”. Nyhedsbrevet orienterer løbende om aktuelle og kommende aktiviteter i projektet. Du kan bl.a. læse om aktiviteter, som din institution kan foretage sig for at forberede systemimplementering og få et smugkig ind i systemet og dets funktionalitet.

Tilmeld dig Projektnyt om Budgetsystemet 

Læs mere om det fællesstatslige budgetsystem på modst.dk