Ny procedure for kontakt til Statens Indkøb

20-08-2019
Nyhed Indkøb

For at gøre vores besvarelse af henvendelser endnu mere brugervenlig og for at styrke vores håndtering af rammeaftalerne under Statens Indkøbs-program, overgår Statens Indkøb til et nyt kontraktstyringssystem.

Om rammeaftalen

Hidtil har statslige institutioner og leverandører henvendt sig til Statens Indkøb telefonisk og på i forbindelse med blandt andet spørgsmål til aftalerne under Statens Indkøbsprogram. På baggrund af gode erfa-ringer fra Rådgivningsenheden – Statens indkøb, vil henvendelser til Statens Indkøb fremover blive håndteret gennem et brugervenligt kontaktsystem, som der opnås adgang til via si.topdesk.net.

Hvad betyder det for dig, når du skal i kontakt med Statens Indkøb?

Det vil fortsat være muligt at kontakte Statens Indkøb både pr. telefon og via vores mail, men den efterfølgende håndtering af din henvendelse vil ske gennem kontaktsystemet.
Derudover kan du oprette dig som bruger i kontaktsystemet og skrive til os direkte derigennem.

Hvad er fordelene for dig?

I vores kontaktsystem vil du altid have adgang til dine aktuelle og tidligere sager. Du vil løbende kunne følge status i din sag, ligesom du altid vil kunne tilføje nye oplysninger eller dokumenter til din sag.
Ved at anvende et kontaktsystem til vores dialog omkring Statens Indkøbspro-gram sikrer vi, at din henvendelse altid bliver håndteret hurtigst muligt af første ledige medarbejder, ligesom vi sørger for at opsamle al relevant viden om vores rammeaftaler til løbende forbedring af kontraktstyringen og til brug for kommende genudbud.
Derudover vil vi oprette en videnbank, hvor du let kan finde alle stillede spørgsmål om de enkelte rammeaftaler og gode råd om brugen af aftalerne.

Hvornår går det i luften?

Den nye løsning vil blive taget i brug fra den 1. september 2019. Det vil herefter være muligt at oprette sig som bruger på si.topdesk.net/xfg/newuser. Alle henvendelser vil samtidig blive besvaret gennem kontaktsystemet pr. 1. september 2019.

Har du nogen spørgsmål?

Hvis du har nogen spørgsmål til, hvordan du fremover kommer i kontakt med Statens Indkøb, eller til hvordan det nye system fungerer, er du meget velkommen til at kontakte Nete Schmidt Pilsgaard på telefon 20 59 06 24 eller mail .