Center for Ledelse og Arbejdsgiverpolitik
Her finder du en oversigt over kontorerne i Center for Ledelse og Arbejdsgiverpolitik.
Direktør: Poul Taankvist
Vicedirektør: Linda Nordstrøm Nissen
Implementering af Overenskomster
Kontorchef Tina Feldt Jessing

Opgaver:
- Forhandling, fortolkning og implementering af overenskomster og aftaler
- Rådgivning af statens arbejdsgivere i aftaler og overenskomster med afsæt i god arbejdsgiveradfærd
- Målrettet og effektiv anvendelse af lokale lønmidler
- Varetagelse af sager i det fagretslige system
- Partsprojekter og moderniseringsprojekter på overenskomstområdet
- Delegerede overenskomster og aftaler inden for Forsvaret, DSB og Politiet mv.
- Redaktion af Personale Administrativ Vejledning, PAV
- Deltagelse i Kommunernes Lønningsnævn og Regionernes Lønnings- og Takstnævn
- Sagsbehandling af klassificeringssager og sager om særlige rådgivere
Jura og Pension
Kontorchef Jesper Schaumburg-Müller

Opgaver:
- Rådgivning af statens arbejdsgivere om personale- og pensionsretlige spørgsmål med afsæt i god arbejdsgiveradfærd
- Varetagelse af forhandlinger, mæglingsmøder og faglige voldgifter vedrørende afskedssager
- Fortolkning af tjenestemandsloven, tjenestemandspensionsloven og lov om vederlag og pension m.v. for ministre
- Pensionsretlige udtalelser ved afsked af tjenestemænd
- Behandling af klager over Udbetaling Danmarks afgørelser efter tjenestemandspensionsloven
- Behandling af sager om ministervederlag og -eftervederlag
- Vejledning om god adfærd i det offentlige
- Vejledning om Kodex VII - Syv centrale pligter for embedsmænd i centraladministrationen
Arbejdsmiljø, Samarbejde og Kompetenceudvikling
Kontorchef Maja Maar Outzen

Opgaver:
- Varetage statslige arbejdsgiverinteresser på arbejdsmiljøområdet
- Gennemføre analyser på arbejdsmiljøområdet
- Bidrage til initiativer der medvirker til at reducere sygefravær i staten
- Understøtte en tillidsbaseret og resultatorienteret arbejdskultur i staten med afsæt i god arbejdsgiveradfærd
- Drive partsfælles indsatser for godt samarbejde og psykisk arbejdsmiljø
- Forhandle tværgående generelle aftaler
- Samarbejdssekretariatet, SU-udvalget og Samarbejdsnævnet
- Understøtte målrettet kompetenceudvikling i staten
- Vært for departementernes HR-chefnetværk og arbejdsmiljøchefnetværk
- Interessevaretagelse inden for arbejdsmiljø-, samarbejde- og kompetenceudviklingsområdet i diverse råd, nævn og udvalg, hvor Moderniseringsstyrelsen er repræsenteret
- Mobilitet i staten
Ledelsesudvikling
Kontorchef Thomas Molin

Opgaver:
- Udvikling og implementering af en række lederudviklingsforløb
- Udvikling og gennemførelse af enkelt-aktiviteter, såsom masterclasses, netværk og gå-hjem-møder om ledelsesrelevante temaer
- Sekretariat for rekruttering af departementschefer
- Sekretariat for Forum for Offentlig Topledelse