Digitale services på vej

I samarbejde med vores brugere udvikler vi nye digitale services, der afspejler de statslige institutioners behov og udfordringer på det administrative område.

Moderniseringsstyrelsens ambition er, at vi på en klog måde udnytter de digitale muligheder for at skabe bedre, nemmere og mere effektiv administration på de statslige arbejdspladser.

I samarbejde med vores brugere udvikler vi nye digitale værktøjer, der skal lette det administrative arbejde, løfte kvaliteten og give et bedre overblik i dagligdagen. Samtidig arbejder vi for at flere institutioner og brugere får glæde af de digitale services, vi leverer. 

De nye digitale services dækker opgaver, der er ensartede på tværs af statslige institutioner, fx personaleadministration, regnskabsopgaver og andre støttefunktioner. Det er områder, hvor der er potentiale for at forenkle arbejdsgange og styrke opgaveløsningen gennem en fælles digital it-løsning.

Vi er fx ved at anskaffe et fælles tilskudsadministrativt system, der skal gøre det nemmere at søge og administrere statslige tilskudsmidler.