Spørgsmål og svar (FAQ)

""

Vil du selv forsøge, at finde svar inden du kontakter kursusadministrationen, kan du her læse om de mest stillede spørgsmål

Er du intern bruger, kan du logge på Campus med det samme. 

Er du ekstern bruger, skal du oprette dig i Campus, før du kan logge på. 

Du kan læse mere om brugervejleninger her. 

Tilmelding til et kursus foregår altid i Campus. 

Har du ikke en brugerprofil til Campus, skal du kontakte din lokale Campus administrator. 

Skal du bruge hjælp til Campus kan du kontakte kursusadministrationen på , eller læse mere om det under Hjælp til Campus

Ved at følge nedenstående link, kan du tilmelde dig et kursus i Campus med Single Sign-up: 

Tilmeld dig kurser i CAMPUS (Hvis du har Statens It)

Tilmeld dig i kurser CAMPUS (Hvis du ikke har Statens It)

Du kan i denne pdf, læse en detaljeret vedledning om hvordan du bliver tilmeldt til kurset "Generel projektledelse" i Campus

Generel projektledelse.pdf

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kursusadministrationen på 

Du skal kontakte kursusadminstrationen med information, om at du er blevet forhindret - dog skal du være opmærksom på eventuel afmeldingspolitik.

Derfor anbefaler vi, at du forsøger at finde en kollega, der kan overtage din plads. Alle ændringer skal meddeles til kursusadministrationen på , så underviser og kursussted kan blive orienteret.

Som udgangspunkt er afmeldingspolitikken på alle kurser således: 

  • Gebyr på 50% af kursusprisen, ved afbestilling af kurset 2-4 uger før kursusstart

  • Gebyr på 100% af kursusprisen, ved afbestilling af kurset mindre end 2 uger før kursusstart

OBS: Afmeldingspolitikken kan varriere fra kursus til kursus. 

Er du i tvivl, så kontakt kursusadministrationen på

Når du skriver dig på venteliste, betyder det at kurset er fuldt booket. 

Hvis en allerede tilmeldt deltager melder fra kurset, vil der blive sendt et tilbud ud om deltagelse til kurset, til den første på ventelisten. Så kan du acceptere eller afvise tilbudet. Du kan altid forsøge at tilmelde dig et senere kursus, såfremt dette tilbydes. 

Såfremt ingen dato passer dig eller der ikke er flere klasser til kurset, kan du oprette en efterspørgsel i Campus. 

Læringsforespørgsel (pdf)

Stort set alle vores kurser udbydes som tilstdeværelse. Dog er der enkelte kurser, der stadig afvikles virtuelt.

Afviklingsformen fremgår i kursusbeskrivelsen og/eller i indkaldelsen. 

 

Du kan enten søge kurset frem i Campus på forsiden under "Alle områder" - "Skriv for at søge...."

Eller ved at bruge funktionen "Fællesoffentlige kurser", hvor du kommer på en side hvor alle de udbudte kurser vises. 

""

Hvis du logger på Campus via et link under det aktuelle emne kommer du direkte ind på kursusbeskrivelsen. 

Her kan du, i boksen ”Oprettede aktiviteter”, se en oversigt over hvornår kurset udbydes. 

Hvis der på nuværende tidspunkt ikke udbydes nogle kurser inden for det emne du er interesseret i, har du mulighed for at oprette en efterspørgsel ved at klikke på ”Opret efterspørgsel” længere oppe i kursusbeskrivelsen - Så vil du blive kontaktet pr. mail når Økonomistyrelsen igen udbyder det efterspurgte kursus.

Hvis du er tilmeldt en aktivitet, hvor der er et deltagergebyr, så vil din organisation/arbejdsgiver først modtage en faktura på din deltagelse efter at aktiviteten er gennemført.

I forretningsbetingelserne kan du læse om regler og retningslinjer ved tilmelding, framelding og betaling af kurser, konferencer og lignende.

Læs forretningsbetingelser ved køb af kurser (pdf)

14 dage før kurset starter besluttes det om der er deltagere nok til at det kan blive gennemført eller om det må aflyses.

For så vidt angår grundkurser, bestræber Økonomistyrelsen sig på at afvikle mindst ét kursus pr. år. Øvrige kurser vurderes ud fra et princip om break even - normalt gennemføres kurser med 6 deltagere pr. hold.

Du er først tilmeldt Økonomistyrelsens kurser, når kurset fremgår af dine "Igangværende aktiviteter" i Campus, og du har modtaget en ordrebekræftelse pr. mail.

Eksterne brugere har kun adgang til de åbne aktiviteter som Økonomistyrelsen udbyder til alle, så som systemkurser, gå-hjem-møder m.m.

E-læring er kun tilgængelig for organisationer, som er tilsluttet Campus.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed eller i en selvejende institution, som ikke er tilsluttet Campus eller er du en privat person, skal du først oprettes som bruger inden du kan tilmelde dig kurserne.

Du kan gratis oprette en ekstern bruger og efterfølgende tilmelde dig den ønskede aktivitet via login-siden.

Gå til Campus og opret dig som bruger

Adgang til hele Campus kræver en separat tilslutningsaftale for jeres organisation med Økonomistyrelsen.

Information om tilslutning kan fås ved kontakt til Økonomistyrelsen gennem serviceportalen hos Statens Administration.